Panagro Et-Süt Entegre Gıda Kompleksi

Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk; Derde Derman Üretiyoruz



Ekonomideki etkinliğini yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleriyle sosyal hayata da taşıyan ve 2023 yılı vizyonuna uygun olarak dünyanın en büyük gıda şirketleri arasına girme hedefini ilan eden Konya Şeker, bu iddiasına uygun şekilde iddialı sosyal sorumluluk projelerini de birer birer yerine getiriyor.

Eğitimden sağlığa, spordan ağaçlandırmaya geniş toplum kesimlerine ulaşan sosyal sorumluluk projelerini hayata geçiren Konya Şeker, bu çerçevede Türkiye nüfusu kadar ağaç projesinde Konya Ovasında 18 milyon ağacın dikimini gerçekleştirmiş ve bununla birlikte “Üretene Sağlık” projesi kapsamında köylerde sağlık taraması düzenlemiş ve Milli Eğitim il Müdürlüğü ile yaptığı proje ortaklığı sonucu çoğunluğu köylerde olmak üzere 100 binin üzerinde Konyalıya Ana-Kız Okuldayız Kampanyasını düzenleyerek, Türkiye’de en yüksek katılım oranına sahip Organ Bağışı Kampanyasını gerçekleştirmişti.

Gerçekleştirdiği yüksek katılımlı organ bağışı Kampanyası nedeniyle ülkemizde ilk defa Sağlık Bakanlığı tarafından sosyal sorumluluklarını yerine getiren kurum sertifikası ile ödüllendirilen Konya Şeker, sağlık alanında bir başka sosyal sorumluk projesi olan kan bağışı kampanyaları ile de sürdürmeye devam ediyor



Konya Şeker’de artık periyodik hale gelen Kan Bağışı Kampanyalarının 5’si hafta içerisinde gerçekleştirildi ve üç gün süren kampanyaya Konya Şeker, Çumra Şeker ve Atıştırmalık Tesisleri ile Panagro Et ve Süt Tesisleri çalışanları katıldı. Kampanyaya katılım oldukça yüksek olurken, bugüne kadar yapılan kampanyalarda yaklaşık 2 bin ünite ban bağışında bulunuldu.

Konya Şeker ile Türk Kızılay’ının ortaklaşa olarak düzenlediği “Kan Bağışı” kampanyası ile ilgili bir değerlendirme yapan Pankobirlik Yönetim Kurulu Başkanı Recep Konuk, “Konya Şeker Ailesinin gerek organ bağışı, gerekse kan bağışı kampanyası vesilesiyle sergilediği hassasiyet ve her arkadaşımızın gönülden katılımı, bu ailenin ülkeye ve bu ülkenin insanına gösterdiği sevgisinin işaretidir. Kampanyaya katılan tüm çalışanlarımızı hassasiyetlerinden dolayı yürekten kutluyorum” dedi.

Konya Şeker’in hayatın içinde bir kurum olduğunu ve hayatın her alanında, tarlada, tapanda, ahırda, ağılda, sokakta, okulda, köyde kentte, evinde hastanede her kim olursa olsun yardım bekleyen, destek bekleyen herkese elini uzatmaya, derde derman üretmeye çalıştığını vurgulayan Konuk özetle şunları söyledi;



“Konya Şeker olarak bizim bir duruşumuz ve tavrımız var. Bu duruş ve tavır sadece ekonomik alanla da sınırlı değildir. Biz sosyal hayatta da, sosyal sorumluluk projelerimizde de aynı duruş ve tavrı sürdürmeyi prensip edinmiş bir kurumuz. Biz hiçbir alanda son dakikacı olmadık. Bıçak kemiğe dayanana kadar beklemedik. Yani işler veya meseleler acil hale gelene kadar beklemedik. Mesela yaptığımız yatırımlar, genellikle mesele kapıyı gelip çalmadan önce meseleyi bertaraf eden, derde derman olan yatırımlardır.  Bu anlayışımız sosyal sorumluluk projelerimize de damga vuran anlayıştır. Ağaçlandırma bunlardan sadece biridir. Organ bağışı, eğitim bunlardan bazılarıdır. Kan Bağışı da aynı duruşun ve tavrın bir sonucudur. Bu ailenin en büyük özelliği sorunlara duyarlı olmak ve çözümüne katkıda bulunmaktır.

Daha öncekilerde olduğu gibi, kan bağışı kampanyasına sağlık sebebiyle kan veremeyecek arkadaşlarımız dışında tüm çalışanlarımız şevkle, heyecanla, gönülden bir katılım gösterdiler. Gösterdikleri hassasiyet, ihtiyaç sahiplerine yardım ellerini uzatma konusunda sergiledikleri duyarlılık nedeniyle hepsini kutluyor, onların bu davranışının örnek olmasını, örnek alınmasını diliyorum.”